Приміщення Сватівської Міської РадиСватівська Міська РадаГерб Сватове
     Сватівська Міська Рада

Сватове



Зоображення малого герба України


Програма Економічного І Соціального розвитку м. Сватове на 2009 рік


 

Статистика


Символи Сватове

Історія символів України

Герб України

Флаг України

Гімн України

Державні символи президента України



 

Програма Економічного І Соціального розвитку м. Сватове на 2009 рік

 

Розділ ІІ. Стан соціально-економічного розвитку м. Сватове

2.1 Соціально-економічна характеристика міста Сватове.

    Місто Сватове – є адміністративним монофукціональним агроіндустріальним центром району, з чисельністю населення 18,784 тисяч чоловік (станом на 1 лютого 2009 року), з них 9884 жінок, 8900 чоловіків. За 2008 рік у місті народилось 217 чоловік, померло 436 чоловік.
    Розташоване місто у північно-східній частині Луганської області на залізничній магістралі Харків – Лисичанськ. На території міта працюють підприємства по її обслуговуванню – це Моторвагонне ДЕПО та 7-а Дистанція Колії.
    До Сватівської територіальної громади відносяться сел..Соснове, с.Дачне, с.Зміївка з чисельністю населення 0,939 тисяч чоловік.
    У віковій структурі населення міста переважають люди непрацездатного віку - майже 10 тисяч чоловік, з них :
  • пенсіонери – 6114 гром.,
  • учні шкіл – 2179діт.,
  • діти до 6 років –1082 діт.,
  • діти інваліди – 70 дит.,
  • діти сироти – 10 діт.,
  • діти, позбавлені батьківської опіки – 75 діт.,
  • багатодітні родини – 168,
  • інваліди ВВВ – 136 гром.,
  • учасники б/дій ВВВ – 31 гром.,
  • учасники тр/ фронту – 1006 гром.,
  • солдатські вдови – 8 гром.,
також :
  • учасники б/ дій в Афганістані – 71 гром.,
  • учасники ліквідації аварії на Чорнобильської АЄС – 101 гром.
    У 2008 році було видано пенсійних нарахувань в обсязі – 54млн. 968тис.грн. (за віком – 5040чол.; за вислугою років - 122 чол.; по інвалідності – 554 чол.; по втраті годувальника – 331 чол.; соціальна – 67 чол.) та нараховано 864 сім»ям субсидій на 103,7 тис.грн..

Рівень зареєстрованого безробіття по місту становить 6,1 %, по Україні даний показник становить від 6,7-7,2 %
    Перебувають на обліку у ценрі зайнятості 527громадянина, які проживають у місті, їх питома вага до загальної кількості безробітних становить – 41,7%. З них, за віковою категорією :

- від 18-35 – 221 чол.,
- жінки – 206 чол.,
- чоловіки, які досягли 58 років – 19чол.,
- жінки, які досягли 53 років – 41 чол.,
- інші – 40 чол..

Мережа об”єктів соціальної сфери міста представлена такими закладами :
  • Бібліотеки – 2 ,
  • Будинки культури – 1,
  • Клуби – 2,
  • Музеї – 1,
  • Охорони здоров”я – 4,
  • Школи – 5,
  • Школа – інтернат – 1,
  • ДНЗ – 5,
  • Інші навчальні заклади – 4 (гімназія, райн.молод.центр ”Слобожанська духовна криниця ім. М.Н. Щепенка”, дитяча юнацька спортивна школа, Сватівська вечірня (змінна ) школа ).
В місті налічується закладів торгівлі :
  • Продовольчі – 95,
  • Промислові та інш. – 52,
  • Оптові склади – 4,
  • Малі торгівельні точки – 40,
  • Кафе – 10,
  • Інші – 2.
Об”єктів сфери послуг :
  • Ателье по пошиву одягу – 3,
  • Ремонт взуття – 4,
  • Перукарні – 14,
  • Комп”ютерні клуби та ігрові автомати – 7,
  • Фотосалони – 1,
  • Автопослуги – 5,
  • Готелі – 1,
  • Перевезення пасажирів – 8,
  • Поштові відділення – 4,
  • Відділення банків – 7,
  • Аптеки – 15,
  • АЗС – 5.
    Всього у 80 установах, підприємствах, організаціях, що діють на території міста працює 10857 чоловік працездатного віку. На території Сватівської міської ради зареєстровано 966 суб’єктів підприємницької діяльності.
    Загальна площа Сватівської міської ради складає 2663,5 га, із них: межа території міста складає 2394,6 га, с. Дачне -55,8 га, с.Зміївка – 125,6га, селщ.Соснове – 87,4 га. Місто налічує 156 вулиць, протяжністю 150,3 км, які обслуговують підприємства комунальної власності Сватівської міської ради та філія “Сватівський Райавтодор”. Безпосередньо до міста прилягають землі Агрофірм “Шанс”, “Слобожанської”, ТОВ «Нібулон» та фермерських господарств.
    Основні галузі економіки – сільське господарство, представлене 2 сільськогосподарськими підприємствами (ППА „Шанс”, ТОВА „Слобожанська”) та 5 фермерськими господарствами (СФГ «Гнатівське», СФГ «Долина», СФГ «Краснореченське», ФГ «Борис», СФГ «Сватівський колос») з виробництва зернових, технічних культур, м’яса, молока та переробна промисловість, яка представлена 4 підприємствами :

Харчова
  • ЗАТ ” Сватівська олія “
Легка
  • ВАТ «Швацька фабрика «Сватівчанка»
Целюлозно-паперова та поліграфічна
  • ВАТ «Сватівська райдрукарня»
Металургія та оброблення металу
  • ТОВ «Сватівський завод експериментального лиття»
    Обсяги виробництва продукції промисловості скоротились у 2008 році в порівняні до то річних показників на 22,9% (планувалося отримати результат приросту на 9%). При цьому показники валового продукту сільського господарства (ППА „Шанс”, ТОВА „Слобожанська”, СФГ: „Сватівський колос”, „Краснореченське”, „Гнатівське”, „Долина”, „Борис” ) досягли приросту на 60% ! (за рахунок продукції рослинництва – 73,6%). В легкій промисловості (ВАТ «Швейна фабрика «Сватівчанка») досягнуто приросту удвічі, у металургії та оброблені металу (ТОВ «Сватівський завод експериментального лиття») у 19,2 рази, у целюлозно - паперовій промисловості (ВАТ «Сватівська райдрукарня») на 5,7% скоротилися.
    Зважаючи на скорочення обсягів виробництва, нарощування залишків готової продукції, що фактично «заморожує» кошти у запасах, товаровиробники обмежують виплати найманим працівникам. Заробітна плата штатних працівників по Україні скоротилася в таких видах діяльності: виробництво машин та устаткування на 11,4%, металургійне виробництво на 10,5%, будівництво на 10,5%, діяльність наземного транспорту на 9,6%, виробництво коксу, продуктів нафтопереробки на 7,7%. В цілому середньомісячна заробітна плата у січні-жовтні 2008 року становила 1787 грн., а реальне зростання уповільнилось до 8% проти 9,5% у І півріччі.
    Дані показники за 2007-2008р.р. по міській раді свідчать, що протягом цих періодів економіка міста працювала та зміцнювала бюджети різних рівнів. Середньомісячна заробітна плата працівників с/господарства зросла з 467грн. до 842грн., в оптовій та роздрібній торгівлі з 380грн.до 984,5грн. та в цілому по економіці у 2008 році зросла з 939,06грн. До 1242,0грн., або на 32,3%.
    Житловий фонд багатоквартирних будинках становить 90,7 тис.м2, 97% якого було передано в приватну власність. У нинішньому році його обслуговують на договірних засадах комунальні підприємства: “Сватове-благоустрій”, “Сватове-тепло” та інші підприємства. Протяжність ліній тепло- мереж становить – 23,6 км, газо-мереж - 153,2 км, водо- мереж – 36,5 км, електро-мереж – 300,0 км, які обслуговують спеціалізовані підприємства: КП «Сватове-тепло», ВАТ «Луганськгаз» філія Сватівське міжрайонє управління з експлуатації газового господарства, Сватівська дільниця ТОВ«Луганськвода», Лисичанська філія ТОВ «Луганське енергетичне об»єднання» Сватівський комплексний район електричних мереж.
    Враховуючи різке погіршання економічної ситуації в країні, Урядом повинні проводитися запобіжні заходи з метою стабілізації ситуації на фінансовому ринку, підтримки реального сектору економіки, конкурентоспроможності вітчизняних виробників, поліпшення стану платіжного балансу, недопущення краху банківської системи, захисту прав вкладників банків та утримання на досягнутому рівні соціальних стандартів.

2.2 Динаміка розвитку економіки міста Сватове.

Агропромисловий комплекс.

    Вагомий внесок в економічний розвиток міста забезпечує сільське господарство. Дана галузь економіки в місті працювала протягом останніх років з набиранням обертів у випуску валової продукції (2007р до попереднього – 140%; 2008р.- 160,0% відповідно), з підвищенням соціальних гарантій працівникам, з позитивним фінансовим результатом для підприємств (2007р.-1млн.279тисгрн.; 2008- 870тис.грн.), погашенням кредиторської заборгованості (на 771тис.грн.), своєчасній сплаті всіх податків, зборів та платежів (у 2008 році було завершено останні сплати реструктуризованих минулих боргів по фіксованому податку).
    Так, сплачено до міського бюджету майже 230тис.грн., податку з доходів фізичних осіб, фіксованого, транспортного податків, що становить 10% від всіх мобілізованих бюджетних ресурсів міста. Зокрема, у 2007 році фіксованого с/г податку надійшло в обсязі 31,1тис.грн., що більше ніж у 2006 році на 4,1%.
    В аграрному секторі міської ради знаходиться у використанні 6888,27га землі, з них в межах ради – 1200,24 га. Сільськогосподарських угідь – 6849,50га, із них ріллі 6625,96га, сіножаті - 64,42 га, пасовища – 159,12 га: в агроформуваннях 4313,99 га, у фермерських господарствах 1376,55 га, в одноосібників 591,49га, у інших недержавних с/г підприємствах – 591,49 га.
    У 2007-2008 р.р. майже 100 працівників сільського господарства та фермери територіальної громади працювали над втіленням в життя пріоритетних завдань в галузі рослинництва та тваринництва, а саме Програм розвитку відповідних галузей на 2004-2010 роки та наповнення продовольчого ринку міста і району.
    П’ять тисяч кілограмів молока – це була звична справа для агроформувань міста у 2006-07р.р. (2006р.- 5846кг від одн. корови; 2007р.-4671кг), та показники у відтворенні поголів’я становили на 100 корів – 97-95 телят. Але, 2008рік значно погіршив ситуацію, надій молока впав на рівень – 2516кг від одн. корови, а відтворення поголів’я становить 76 телят на 100 корів. Так, 2008рік видався важким для даної галузі, обсяг отриманої валової продукції тваринництва виконано до фактично виконаних у 2007 році на 77,2 %.
    Для рослинництва, навпаки, минулий рік вдався позитивним, результат – 173,6 % до фактично отриманого у торік. Більшість посівів зернових культур здійснено насінням високих репродукцій, всі агроформування проводять підживлення культур, та більшевикористовують засоби захисту росли. Завдяки цьому у 2007 році було вироблено зернових культур всього – 4376тонн у 2008р. – 10194тонн., у 2007 році сільгосптоваровиробники міської ради займалися вирощуванням й цукрових буряків.
    Для реалізації цілей і завдань на виконання Програм розвитку рослинництва і тваринництва, у 2008 році агро формування міста отримали державну підтримку в цілому на 258,6тис.грн., так: ППА „Шанс”-27,8тис.грн., ТОВА „Слобожанська” – 171,2тис.грн., СФГ: „Гнатівське” – 30,8тис.грн., „Борис” – 15,0тис.грн., „Долина” – 5,0тис.грн., „Краснореченське” – 4,5тис.грн., „Сватівський колос” – 4,35тис.грн.

Основні показники роботи галузі тваринництва в господарствах на території Сватівської міської ради

№ п/п 2007р.2008р. фактПрогноз на 2009 рік
1. Продукція вирощування худоби, всього тонн 26,0 21,0 30,0
в т.ч. велика рогата худоба 17,9 14,0 20,0
свині 8,1 7,0 10,0
2. Реалізація худоби на забій, тонн      
в живій масі 41,9 16,3 18,0
в забійній 22,6 8,9 7,9
3. Молоко, тонн 467,1 352,3 481,0
ІІ Поголів'я худоби, голів      
  велика рогата худоба , всього 252 332 406
в т.ч. корови 140 140 165
свині 93 36 36
в т.ч. осн. свиноматки 16 19 26
ІІІ Розрахунок продуктивності.      
1. Надій молока від одн. корови, кг 4671 2516 3436
2. Середньодобовий приріст молодняка на вирощуваний і відгодівлі      
- великої рогатої худоби 337 223 446,6
-свиней 337 153 370
3 середня жива вага однієї голови худоби, реалізованої на забій ,кг      
великої рогатої худоби 365 370 390
свиней 112 110 110
3 Одержано приплоду телят, всього 106 107 137
в т.ч. від корів 106 107 112
на 100 корів 95 76 80
Одержано приплоду поросят, всього 141 74 315
В т.ч. від осн. свиноматок 141 74 266
на 100 осн. свином 881 462 1400
IV Закупівля худоби ВРХ 51 70 -

Підсумки роботи за 2008 рік показали, що очікуваний підйом виробництва валової продукції сільського господарства у порівняних цінах 2005 року на 1215тис. грн., відбувся на 2823тис.грн., або обсяги виробництва забезпечені були на 7561тисгрн., за рахунок збільшення обсягів виробництва зернових культур всього на 232,9%, олійних культур на 126,5%.

Виробництво основних видів сільськогосподарської продукції переробної галузі по господарствам Сватівської міської ради

Показник 2007 р. 2008 р. 2009 р. 2009 р. у % до 2008
Валова продукція сільського
господарства у порівняних
цінах 2005 року, тис.грн.
4738 7561 6394 85
У відсотках до попередн. року 140 160 85  
У тому числі :
рослинництво
4050,6 7030,3 5659,1 80
тваринництво 687,4 530,7 734,9 138
Виробництво основних видів
сільськогосподарської
продукції тонн :
       
Зернові культури – всього, 4376 10194 8261 81
Цукрові буряки фабричні 172
Олійні культури - всього 2356 2981 1872 63
У тому числі соняшник 2274 2662 1771 67
Картопля        
Овочі        
Баштанні культури        
Плоди та ягоди        
Виноград        
Реалізація худоби та птиці:        
У живій вазі 41,9 16,3 18,0 110
У забивній вазі 22,6 8,9 9,7 109
молоко 467,1 352,3 481,0 137
Яйця, млн. штук        
Вовна, у фізичній вазі, тонн        
Виробництво основних видів
Переробної галузі, тис. тонн:
       
Цукор-пісок отриманий
з цукру-сирцю бурякового
       
Олія нерафінована        
Маргарин та продукти аналогічні        

    Прогнозні показники на 2009 рік в цілому по сільському господарству територіальної громади говорять про уповільнення економічного росту даної галузі в цілому (85% до попереднього року), при цьому тваринництво повинно забезпечити ріст на 38 %, зокрема, за рахунок реалізації молока (з 352,3тонн до 481,0тонн). Передбачається також отримати приплоду від корів на 5% більше, а від свиноматок у 3 рази. Соціальні гарантії передбачається не зменшувати, фонд заробітної плати збільшиться на 4%, при цьому кількість працівників залишиться без змін.

Основні показники економічного і соціального розвитку сільгосппідприємств по Сватівській міській раді

Показники Одиниця виміру 2007р. звіт 2008 р. факт 2009р. прогноз 2009 р.
прогноз
у % до
очік.вик
2008 р.
Фінансовий результат
від звичайної діяльності
Тис.грн. 1278,8 870 1030 118
Кількість підприємств,
що отримали прибуток
  3 3 3  
Сума прибутку Тис.грн. 1278,8 870 1030 118
Кількість підприємств,
що отримали збиток
   
Сума збитку Тис.грн.  
Обсяг кредиторської
заборгованості
Тис.грн. 945 174 150 13,8
- у т.ч. просроченої Тис.грн.  
Обсяг дебіторської
заборгованості
Тис.грн. 301 502 100 -80,1
- у т.ч. просроченої Тис.гр
Фонд оплати праці
штатних працівників
(робітників і службовців,
працівників сільського
господарства) великих та
середніх підприємств з нього:
Тис.грн 755 1020 1060 104
фонд оплати праці праціників сільського господарства          
Середньомісячна
заробітна плата одного штатного
працівника в ціл.
грн. 572 872 875 100,3
У тому числі:
у сільському господарстві
грн. 572 872 875 100,3
Кількість працівників Чол. 110 101 101 100
Заборгованісь із виплати
заробітної плати у сільському
господарстві
Тис.грн
Кількість працівників, які
отримують заробітну плату
нижчу за законодавчо
встановлений прожитковий
мінімум для працездатних осіб
Чол.
Кількість штатних працівників,
яким своєчасно не
виплачено заробітну плату
Чол.
Чисельність працівників у
віці 15-17 років, зайнятих
економічною діяльністю у
сільськ. господарстві
Тис.Чол.
Кількість створених
робочих місць у сільському
господарстві
місць

Промисловість.

   Певний внесок у розвиток економіки міста забезпечується підприємствами переробна промисловість, а саме харчової по переробці сільськогосподарської продукції, металообробці, легкої та поліграфічної промисловості.
    В 2008 році у промисловості отримано спад обсягів виробництва продукції на 23,7 % в порівнянні з попереднім роком.
    Головною причиною зниження показників промислового виробництва в 2008 році, є зменшення виробництва продукції на ЗАТ “Сватівська олія”, яке займає найбільшу питому вагу серед промислових підприємств міста (94,2%), в зв’язку з введенням квот на відвантаження олії соняшникової.
    Найвищий темп росту обсягу виробництва за 2008 рік спостерігається на ВАТ “Швейна фабрика «Сватівчанка»” (209,7%). На теперішній час підприємство займається пошуком замовників на пошив верхнього одягу.
    На ТОВ “Слобожанський завод продтоварів” та ЗАТ “Сватівська олія” темп росту виробництва за 2008 року в порівнянні з минулим роком склав відповідно 144,6% та 74,2%.
    На ВАТ “Сватівська райдрукарня” темп росту виробництва за 2008 року становить 94,3% . Спад виробництва пов’язаний зі зменшенням кількості замовлень на журнально – бланочну продукцію в порівнянні з відповідним періодом минулого року.
    На металургійному підприємстві ТОВ “Сватівський завод експериментального лиття” темп росту обсягів виробництва в 2008 року в порівнянні з 2007 роком зріс у 19,2 рази. Спад виробництва на підприємстві пов’язано з припиненням діяльності в зв’язку з відсутністю замовників на металургійне виробництво та економічною кризою в країні.
    В натуральному виразі промисловими підприємствами міста в 2008 році вироблено :
- олії соняшникової 31,3 тис. тон , що на 25,7 % менше рівня 2007 року;
- пошито 4,2 тис. курток жіночих (ВАТ „Швейна фабрика „Сватівчанка”), що в 2,0 рази більше рівня 2007 року;
- виплавлено 249 тон литва (ТОВ Сватівський завод експериментального лиття);
- надруковано 89,0 тис. примірників газет форми А 2,0 (ВАТ „Сватівська райдрукарня”) темп росту склав 56,6% до минулого року.
    Високий темп росту обсягів виробництва в 2008 році отримало металургійне підприємства ТОВ “ Сватівський завод експериментального лиття ”(майже у 19,2 разів), завдяки вдалим ринкам збуту та організації виробництва за укладеними договорами.
    У целюлозно – паперовому виробництві та видавничій діяльності , а саме на ВАТ “Рай друкарня ” випуск продукції в 2008 році зменшився на 5,7 % до рівня 2007 року.
    В 2008 році було досягнуто збільшення обсягів виробленої продукції проти 2007року на підприємстві галузі легкої промисловості ВАТ “Швейна фабрика Сватівчанка” на 37,5 %, з причин організації виробництва за розширеним колом замовників.
    Середньомісячна заробітна плата одного штатного працівника в промисловому комплексі за 2008 рік становить в обсязі 1240 грн., де рівень приросту становить 30,5 % до 2007 року., та на 1,2% до середньо районного показника.
    Дебіторська заборгованість суб’єктів господарювання вся поточна і станом на 01.01.2009 року виросла у 2,1 рази в порівнянні з даними на 01.01.2008 року. За видами економічної діяльності найбільша питома вага у загальній сумі поточної дебіторської заборгованості припадає на промисловість 9 млн. 964,6 тис. грн., або 57,5% (ЗАТ “Сватівська олія” – 6208 тис. грн., або 35,8%; ЗАТ “Сватове Агро” – 3519,2 тис. грн., або 20,3%)
    Кредиторська заборгованість станом на 01.01. 2009 року теж поточна і збільшилася на 2 млн. тис. грн. , або на 7,4 % в порівнянні з даними на 01.01.2008 року. Найбільша питома вага у загальній сумі поточної кредиторської заборгованості припадає також на промисловість 21 млн. 645,4 тис. грн., або 64,2% (ЗАТ “Сватівська олія” - 21450,1 тис. грн., 63,6%).

Сфера послуг та торгівлі.

    Відповідна галузь міста представлена готелєм “Колос”, який постійно проводить реконструкцію номерів.
    Показник: роздрібний товарообіг у 2008 році збільшився на 23% та становить – 62,5млн.грн. Протягом останніх років спостерігається значне збільшення обсягів товарообігу із перевищенням індексу споживчих цін (2008 р. - 121,9%). У 2009 році передбачається отримати показники на 1,9% більше ніж у 2008 році, що буде свідчить про його спад, при врахуванні індексу споживчих цін поточного року.
    Обсяг реалізованих платних послуг зріс до попереднього року на 50% і становить у 2008 році – 3,0 млн.грн.

Будівництво

    Будівельна галузь міста представлена ТОВ «Промітей» та філією Сватівський райавтодор. Ці підприємства займаються в основному внутрішніми ремонтними роботами в приміщенні, та капітальним і поточним ремонтом автодоріг Сватівського району.

Основні показники соціально-економічного розвитку м. Сватове на 2009 рік

 ПоказникиОдиниця виміру2007 рік звіт 2008 рік фактичний результат 2009 рік очікуваний прогноз
1.Розвиток основних галузей економіки:
    
-Обсяг продукції промисловості у порівняних цінах – всьогомлн. грн.156,531221,747277,849
-Обсяг продукції промисловості в порівняних цінах у розрахунку на душу населеннягрн.
-Обсяг продукції промисловості у порівняних цінах у % до рівня попереднього року у тому числі: %110,177,1120,7
-Обсяг продукції добувної промисловості у порівнянних цінах у % до попереднього року%
-Обсяг продукції обробної промисловості у порівнянних цінах у % до попереднього року у тому числі по галузях %110,177,1120,7
-Харчова промисловість та перероблення сільськогосподарських продуктів%109,376,3120,7
-Легка%64,7209,7100,0
-Целюлозно-паперова промисловість; видавнича справа%98,994,3100,0
-Виробництво коксу та продуктів нафтоперероблення%
-У тому числі: нафтоперероблення%
-Хімічна та нафтохімічна промисловість%
-Виробництво інших неметалевих мінеральних виробів%
-Металургія та оброблення металу%2,9В 19,2 рази100,0
-Машинобудування, ремонт та монтаж машин та устаткування%
-Інше виробництво, не віднесене до інших угрупувань%
-Обсяг виробництва та розподілення електроенергії, газу та води у порівнянних цінах у % до попереднього року %
2.Доходи місцевого бюджету, всьогот. грн.5947,27390,56370,8
3.Видатки місцевого бюджету, всьогот. грн.5621,16908,06370,8
4.Виробництво основних видів сільськогосподарської продукції:    
В Р Хпогол.252332406
молокот.467,1352,3481,0
м’ясот.41,916,318,0
зернові культурит.т.4,410,28,3
5.Роздрібний товарообіг, включаючи громадське харчування як юридичних так і фізичних осіб.млн. грн.50,862,563,7
6.Обсяг реалізованих платних послугмлн. грн.2,03,03,1
7.Середньорічна чисельність населеннят. чол.18,79818,78418,784
8.Чисельність працівників зайнятих у галузях економіки    
Всього:т.чол.1,81,81,8
- промисловість 0,90,90,9
- сільське господарство 0,10,10,1
- транспорт 0,80,80,8
9.Показники рівня життя
-Грошові доходи населення:
    
-номінальнімлн. грн.131,3169,7173,1
-реальний приріст у % до попереднього періоду%115 129,2102,0
-Грошові доходи в розрахунку на душу населеннягрн.6984,799034,289215,29
-Фонд оплати праці працівників, зайнятих у галузях економікимлн. грн.53,05570,5271,96
у тому числі фонд оплати праці працівників сільського господарства всьогомлн. грн.0,7551,0201,060
штатних працівниківмлн. грн.   
-Фонд оплати праці працівників малих підприємствмлн. грн.5,156,456,9
-Середньомісячна заробітна плата штатних працівників в цілому по економіцігрн.939,061242,01304,1
у тому числі:    
у промисловостігрн.950,3612401277,2
у сільському господарствігрн.572842875
в оптовій та роздрібній торгівлігрн.764,4984,51003,7
-Середньомісячна заробітна плата працівників малих підприємствгрн.532606,1618,2
10.Інноваційна діяльність    
-Кількість інноваційно-активних підприємств, всьогоодин.
-Кількість інноваційно-активних підприємств, у % від загальної кількості промислових підприємств%
-Впроваджено нових технологічних процесів, всьогоодиниць
-з них маловідходних, ресурсозберігаючиходиниць
-Освоєно нових видів продукції, всьогонайменувань
-з них нових видів технікинайменувань
-Питома вага у промисловому виробництві високотехнологічної продукції сертифікованої за міжнародними стандартами%
11.Обсяг інвестицій в основний капітал за рахунок усіх джерел фінансування у фактичних цінахмлн. грн.2,32,52,5
- у % до попереднього року%105,0109,0100,0
з них:    
- на капітальне будівництво у фактичних цінахмлн. грн.0,50,2
- на придбання машин та обладнання у фактичних цінахмлн. грн.1,82,32,5

Підприємництво.

    Одна із складових територіально-адміністративної реформи, щоб ефективно запрацювало місцеве самоврядування : у розкритті економічного потенціалу регіону, що можливо зробити тоді, коли підприємець не матиме жодних перешкод, щоб розпочати працювати як виробник – створювати робочі місця, матеріальні блага, випускати продукцію.
    Середній та малий бізнес – це основа матеріального добробуту, стабільності і сталості в суспільстві та територіальної одиниці окремо. Підприємництво міста представлене 966 суб’єктами підприємницької діяльності.
    Постійно зростає середньомісячна заробітна плата найманих працівників малих підприємств. У 2008році цей показник склав 606,1 грн., у порівнянні з 2007 роком виріс на 13,9 %. Однак, низький рівень заробітної плати пояснюється її отриманням «у конвертах». Крім того, значна кількість штатних працівників малих підприємств працюють на умовах неповного робочого дня.
    За основними видами економічної діяльності найбільша середньомісячна заробітна плата спостерігалася на малих підприємствах: у сфері операцій з нерухомістю – 759,55 грн (у 2007 – 741,03),у сфері транспорту та зв’язку – 490,63 грн. (у 2007 – 494,05). На підприємствах оптової та роздрібній торгівлі цей показник складає 420,83 грн. (у 2007 – 380,97), промисловості – 519,79 грн. (у 2007 – 364,28).
    В 2008 році уповільнився поступово обсяг реалізованої продукції (робіт, послуг) на малих підприємствах, особливо в останні місяці року та передбачається на 2009 рік темп 1,9%, що відбудеться за рахунок збільшення цін. Кількість малих підприємств проти попереднього року збільшиться на 1,0 %.
    На даний час однією з форм забезпечення зайнятості безробітних у місті є - надання безробітним одноразової допомоги для започаткування підприємницької діяльності. В 2008 році надано коштів для започаткування підприємницької діяльності на загальну суму 242,629тис.грн. - 49 мешканцям міста. Практично всі ці люди займаються торгівлею, що надає можливість за рахунок суб’єктів підприємницької діяльності (фізичних осіб) додатково створити нові робочі місця.
    Станом на 1 січня 2009 року чисельність безробітних становить 1363громадянина міста, їх питома вага до загальної кількості становить 41,7%. Рівень безробіття склав 6,1% (у 2007 році - 5,7%).
    Станом на 1 січня 2009 року чисельність пенсіонерів становить по місту всього 6114громадянина, нараховане пенсійне забезпечення за 2008 рік на суму 54млн.967тис.663грн.
    Питома вага всіх надходжень до міського бюджету від заняття підприємницькою діяльністю та ведення малого та середнього бізнесу становить понад 25%. Представники малого бізнесу – є спонсорами, шефами, благодійні діячі і внесок їх у соціальний розвиток міста можна вважати на 30% поряд з представниками виробничо - промислових підприємств.
    Малий та середній бізнес в місті сформував частину середнього класу та є :
- життєздатним, стійким організмом, що самоорганізується;
- невід»ємною частиною рухового механізму розвитку міста.
    З огляду на економіку міста в цілому за підсумками 2008 року, можна відзначити, що утримання позитивних темпів економічного розвитку є можливим лише завдяки «запасу міцності» першої половини 2009 року та високим показникам сільського господарства. Разом з цим, за підсумками року темпи зростання виробництва валової продукції уповільняться до 102%.
    Зростання індексу цін виробників промислової продукції, через скорочення попиту на промислову продукцію, а також світових цін, до кінця року уповільниться, і становитиме - 121,1%.
    Втім, розгортання фінансової кризи вже зараз виступає стримуючим фактором інфляційних процесів, оскільки відбулось різке зниження світових цін на сировину (нафту, метал, продукцію хімічної промисловості), продовольчі товари, а також внутрішнього споживчого попиту як наслідок зменшення фонду оплати праці в реальному секторі економіки через скорочення виробництва. Надалі ці процеси тільки посилюватимуться, адже відновлення глобальної економіки очікується не раніше ІІ половини 2009 року – початку 2010 року.

Житлово-комунальне господарство.

    Комунальне господарство Сватівської громади представлене наступними підприємствами: КП “Сватове – тепло”, Сватівська дільниця Старобільського управління ТОВ “Луганськвода” (спільна власність громад), КП «Сватове-благоустрій», МП «Сватівський міський ринок».
    Проаналізувавши хід минулого опалювального сезону, пріоритетними завданнями при підготовці до опалювального сезону 2008-2009 року визначено було: оптимізація витрат і збалансування потужностей, подальше зміцнення інженерної надійності роботи устаткування, а також зміни психології надання послуг від монопольної до ринкової, а саме завоювання ринку послуг і його надійне утримання.
    Джерела фінансування заходів:
- державні субвенції;
- співфінансування обласного, районного і міського бюджетів;
- власні кошти підприємств житлово-комунального господарства;
- залучені кошти підприємств, організацій, фізичних осіб.
    По «Загальнодержавній програмі реформування і розвитку житлово-комунального господарства» за напрямом «Модернізація централізованих систем водопостачання та водовідведення» виконано капітальний ремонт зовнішніх мереж водопостачання м. Сватове. Сума використаних коштів склала 299,0 тис. грн, з них: 252,7 тис. грн кошти державного бюджету та 46,3 тис. грн кошти міського бюджету. Розпорядником коштів по програмі було призначено Головне управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації.
    Фінансово-економічна криза впливає і на виконання Програм з фінансування окремих напрямків реформування житлово-комунального господарства міста. Так, зокрема, на капітальний ремонт покрівель житлових будинків планується виділити у 2009 році всього 294,0 тис.грн. при потребі не менше як 1,5 млн.грн.
    За рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на заходи щодо енергозбереження, зокрема, оснащення введень багатоквартирних житлових будинків засобами обліку споживання води, ремонт і реконструкція котельних, передбачено об'єми фінансування за рахунок субвенції з державного бюджету - 30,0 тис. грн.. За вітсутністю бюджетного ресурсу не можливо передбачити кошти на ремонт водогонів.
    Перелік об'єктів (3.2) щодо фінансування за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на виконання інвестиційних проектів, направлених на соціально-економічний розвиток регіонів, заходів щодо попередження аварій і запобігання техногенним катастрофам в житлово-комунальному господарстві і на інших об'єктах комунальної власності, включає, зокрема, ремонт і реконструкцію котельних (в зв”язку з різким підвищенням цін на енергоносії передбачається переоснащення котелень №2 і №8 на використання біопалива, що потребує 295,0тис.грн.), також, ремонт даху двох житлових будинків, об'єм фінансування за рахунок субвенцій складє 294,0 тис. грн. за державними програмами «Ремонт і реконструкція теплових мереж і котельних» та «Загальнодержавною програмою реформування і розвитку житлово-комунального господарства”. Розпорядником засобів по об'єктах даних програм призначено - Головне управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації і КП «Райагробудзамовлення».
    Окрім реконструкції і капітальних ремонтів по вище перерахованих об'єктах на кожному підприємстві житлово-комунального господарства розроблені заходи на планово-запобіжні роботи з підготовки об'єктів до експлуатації в зимових умовах.
    З метою оптимізації теплопостачання міста рішенням позачергової п'ятнадцятої сесії Сватівської міської ради (п'ятого скликання) від 12 червня 2007 р. було створено міське комунальне підприємство «Сватове-тепло», якому передано в управління окреме майно Сватівського експлуатаційного району Луганського обласного спеціалізованого теплозабезпечуючого підприємства «Луганськтеплокомуненерго». Основним видом діяльності підприємства є тепло- забезпечення (опалення та горяче водопостачання) житлового фонду, бюджетних установ та інших споживачів. Дане підприємство, зокрема у минулому році, укріпило міську казну майже на 200,0тис.грн. бюджетними ресурсами у вигляді частки прибутку та прибутку від комунальних підприємств.
    Міським підприємством «Сватівський міський ринок» було зібрано до міської казни 319,0тис.грн. ринкового збору, також було проведено організаційні заходи та продовжено будівництво нового комплексу торгівельних рядів, за рахунок власних коштів підприємців. Збудовано 210 торгівельних модулів, завершено технічне оснащення торгівельних рядів (раніше існуючих). У 2008 році на укріплення матеріально-технічної бази комунальному ринку з міського бюджету було виділено понад 115,0тис.грн. для завершення заходів з переведення торгівельних точок у нові модулі та вивільнення пл.Привокзальній (прокладення асфальтного покриття під відповідними модулями).

    У 2008 ркоці КП «Сватове-благоустрій» було виконано наступний обсяг робіт та послуг:
1. Ремонт основ доріг по вул. А.Невського – 1140 м2, вул. Калініна – 276 м2, вул. Краснорічінська – 940 м2;
2. Поточний ремонт основи доріг ( грейдування ): вул. Леніна, вул. Водоп’янова, вул. Н.-Сторобільська, вул. Челюскінців, вул. Кударя, вул. Лихачова, вул. Лугова, вул. Широка, пров. Комунарів - 18856м2;
3. Розмітка автодороги по вул. Леніна: шириною 20 см. - 310 м, шириною 10см. - 451 м, шириною 10см. ( преривисто ) - 875м;
4. Формова обрізка дерев по вул. Леніна 29 шт., вул. Артема-51шт;
5. Оброблено протиожеледною сумішшю дороги та перехрестя міста Сватове 165,3м3;
6. Звалювання сухостійних дерев по вул. Новоселівка, сквер ім. Титова, лісопосадці до полігону ТПВ - 27,4м3;
7. Поточний ремонт Меморіалу та круглої клумби на пл.50-річчя Перемоги;
8. Встановлено дорожніх знаків -45шт.;
9. Ремонт світильників, патронів (частковий), зміняні електролампи в повному об’ємі по всім вулицям м.Сватове - заміна ел.ламп 875 шт., встановлення світильників - 29 шт.;
10. Капітальний ремонт адмінбудинку Сватівської міської ради;
11. Будівництво захисної огорожі дитячого майданчика на пл.. 50-річчя Перемоги- 81м2;
12. Поховання безрідних 8 чоловік;
13. Сан очистка вул. Весела, вул. Дзержинського, вул. Артема, вул. Леніна, пр-т Забурдаєва, скверу Тітова міста Сватове та кладовище по вул. Комсомольська;
14. Виконані роботи по догляду за квітниками міста Сватове площа яких 3124 м2: вул. Леніна, вул. Першотравнева, вул. Дзержинської, пл.. Радянська, пл.. 50-річчя Перемоги ( Меморіал Слави );
15. Очистка лісосмуги до полігону ТПВ від сміття;
16. Спиляно біологічно застарілих дерев 70 шт. ( ДНЗ «Малятко», ДНЗ «Надія», ДНЗ «Веселка», сквер ім.. Тітова, кладовища міста по вул. Комсомольська, Столбова, Кірова; в районі вул..Чкалова, вул..Леніна, вул.Весела, кВ.Луначарського, вул..Свердлова, пл..Привокзальна, ДНЗ «Чайка», вул.Горького), Сватівський будинок інтернат для людей похилого віку та інвалідів – 30м2, біля лінейної поліклініки – 45м2;
17. Формова обрізка дерев по вул.Весела 12 шт.;
18. Ремонт дерев’яних лавок на площі Радянській, площі 50-річчя Перемоги;
19. Догляд за газонами багаторічних трав ( покіс трави ) площа яких становить 11000 м2;
20. Зачищено 30% лісопосадки до полігону твердих побутових відходів;
21. Встановлена тимчасова ограда полігону, встановлено дизбарьєр;
22. Частково відремонтовані дерев’яні переходи через річку Красна в районі вулиць: Пушкіна, Войкова, Грушевського, Лихачова;
23. Відремонтована яма Беккарі;
24. Завезено п’ять тонн солі, 200м3 піска; приготовлена протиожеледна суміш; Розвезена протиожеледна суміш по вулицям , перехрестям міста, а також на при домову територію багатоповерхових будинків;
25. Висаджено 400шт. троянд на пл..50-річчя Перемоги та 200 садженців дерев по вул.Весела;
26. Святкове прикрашання м. Сватове на всі свята (1 травня, День Перемоги, День Незалежності, День міста );
27. Вивезено та розміщено твердих побутових відходів на полігон 10656 м3;

    У 2008 році надійшло до міського бюджету в цілому дотацій і субвенцій для житлово-комунального господарства міста в обсязі – 87,991тис. грн., а саме, з обласного бюджету - інша субвенція на виконання заходів з подолання наслідків буревію для житлового фонду (ремонт та відновлення дахів).
    За рахунок власних коштів бюджету Сватівської територіальної громади було профінансовано у вигляді трансфертів отримувачам бюджетних коштів 695,1тис.грн. Так, поточних: для МКП “Добробут” – 240,0тис.грн., КП «Сватове-благоустрій» - 455,1 тис.грн., капітальних: МП «Сватівський міський ринок» - 115,6 тис.грн. Додатково виділено та сплачено по фактично виконаним роботам з благоустрою міста та проведення капітального і поточного ремонту міських доріг в обсязі 635,3тис.грн.. Виділено співфінансування вищезазначеної Державної програми - 46,3тис.грн. з міського бюджету.
    На 2009 рік передбачено значний обсяг робіт для здійснення виробничої діяльності трьох комунальних підприємств міської територіальної громади та спільної власності громад на повну потужність, з використанням бюджетних коштів міської казни в обсязі 708,5тис.грн. та трудових ресурсів - 234 чол..

Зв’язок

    Сватівським цехом ЕЗ № 18 у 2008 року встановлено - 237 телефонних апаратів, в тому числі пільговій категорії – 40. Надано послуг електрозв”язку – 3206,5 тис.грн., в тому числі населенню – 2469,8 тис.грн
    З 2007 року впроваджена нова послуга високошвидкісного доступу за технологією ADSL, яка дала можливість багатьом абонентам користуватися якісним та швидкісним виходом до мережі Інтернет. З початку 2008 року було підключено 160 абонентів до швидкісного Інтернету.

Розвиток ринкової інфраструктури

    На території району діє 6 банків чи їх філій та 1 кредитна спілка “Сватове лучка”

    Клієнтам банків пропонується широкий спектр послуг:
• Безкоштовне відкриття поточних рахунків
• Кредитування юридичних осіб
• Кредитування фізичних осіб: споживче кредитування, кредити на купівлю автомобіля, кредити на житло
• прийом депозитів юридичних та фізичних осіб
• Грошові перекази „Експрес”, „Western Union” та Anelik
• Обмін валют, прийом комунальних платежів
• Обслуговування карток НСМЕП
• Обслуговування пенсіонерів.

Інвестиційна діяльність.

    В місті Сватове темпи росту інвестиційної політики незначні, обумовлено це тим, що місто є монофункціональним агроіндустріальним центром. На протязі останніх років сільгосппідприємства міста інвестували власні кошти у придбання сільськогосподарської техніки, капітальне будівництво, формування основного стада, капітальний ремонт техніки.
    Основні галузі, в яких очікується залучення інвестицій у 2009 році: житлово-комунальне господарство – 0,6 млн.грн., або 24,0% від загального міського обсягу інвестицій; сільське господарство – на загальну суму 0,3млн.грн., або 12,0 % відповідно, харчова та переробна промисловість – на загальну суму 1,4 млн.грн., або 56,0 %, та інші – 0,2 млн.грн., або 8,0%.

Трудові ресурси.

    По основному колу звітуючих підприємств на території міської ради працює 1,8тис. чоловік. В порівнянні з аналогічним періодом минулого року чисельність працюючих в основних галузях майже не зменшилась, тому на загальний результат не відбилося.
    Найбільша кількість працюючих задіяна в промисловості та транспорті – 0,9 тис. чоловік, торгівлі – 0,8 тис.чоловік, в сільському господарстві - 0,1тис. чоловік.
    Зокрема, в галузі промисловості працює 862 чоловік, де, зокрема, за 2007 рік їх чисельність зменшилась на 31 чоловік (21 на ЗАТ «Сватове-Агро», 10 чол. на інших підприємствах).
    В галузі освіти працює майже 0,8 тис. чоловік, де протягом 2008 року чисельність збільшилась на 48 чоловік.
    В галузях охорони здоров’я та соціальної допомоги – майже 0,9тис. чоловік, де кількість працюючих зменшилась на 14 чоловік.
    З них на підприємствах комунальної власності і установах підпорядкованих Сватівській територіальній громаді:

Назва підприємства

Кількість штатних одиниць (Чол)

Управління24
КП «Сватове-благоустрій»49
КП “Сватове – тепло”122
МП «Сватівський міський ринок»22
МКП «РВСМР «Голос Громади»5
В галузі освіта97
В галузі культура13
В цілому332

Середня заробітна плата

    Середня заробітна плата штатного працівника в цілому по економіці за 2007 рік становила 939,06 грн., що на 208,06 грн., або на 28,5% більше, ніж за аналогічний період минулого року. У 2008 році даний показник становив 1242,0 грн., що на 302,94 грн., або на 32,3% більше за 2007 рік відповідно. У 2009 році передбачається, що збільшення відбудється на 5%.
    Найбільший рівень заробітної плати мають працівники галузі державного управління – 2075,57 грн. або 163,0% до рівня середньої заробітної плати, та працівники транспортної сфери - 1934,89 грн., або 151,9% до середнього показника.
    Серед галузей виробництва найменшу заробітну плату отримують працівники агропромислового комплексу - 842 грн. (у 2008 році), що на 47,2% більше аналогічного періоду минулого року та - 67,8% до середнього показника.
    Середня заробітна плата працівників промислового комплексу м.Сватове становить 1240 грн., що на 30,5% більше аналогічного періоду минулого року та позначає 99,8 % середньорайонного показника.
    Середня заробітна плата працівників оптової та роздрібної торгівлі у 2007 році становила 764,4 грн. та зросла на 60,2% до минулого року. У 2008 році 984,5грн., що на 28,8% більше аналогічного періоду минулого року, але є однією з найменшим по всих сферах, що свідчить про заробітну плату «в конвертах».
    Середня заробітна плата по Україні у 2008 році становила 1840грн., зросла на 8,8% до попереднього (скоригована на індекс споживчих цін).

Фінансові ресурси

    Фінансовий ринок
    Грошово-кредитний ринок України останні місяці знаходиться під впливом світової фінансової кризи, яка посилилась внутрішніми факторами нестабільності окремих банків, що спровокувало відтік коштів фізичних осіб з банківської системи (у жовтні-листопаді більше 17 млрд.грн. у національній валюті) та підвищений попит на долар США (обсяг валюти, проданої населенню банками, перевищив обсяг купленої валюти у населення більше ніж на 3 млрд.дол.США) в умовах негативного сальдо зовнішньої торгівлі товарами (за 10 місяців 2008 року -16,1 млрд.дол.США), відсутності зовнішнього фінансування та настання термінів сплати за раніше залученими зовнішніми кредитами. Все це, разом із значним укріпленням долара США відносно інших провідних валют, сформувало суттєвий тиск до знецінення національної валюти, яка на кінець жовтня девальвувала на 18,5%, порівняно з кінцем вересня, до 5,7604 грн./дол. США, на кінець листопада – ще на 17%, порівняно з кінцем жовтня, до 6,7418 грн./дол. США, а станом на за 22 грудня – ще на 16,9%, порівняно з кінцем листопада, до 7,8788 грн./дол. США. Різке знецінення національної грошової одиниці, крім позитивного впливу на збалансування показників зовнішньої торгівлі, також мало і негативні наслідки, головні з яких формування панічних настроїв економічних суб’єктів, що посилює дисбаланси на валютному ринку, та посилення ризику неплатежів за валютними кредитами позичальниками, які мають доходи в національній валюті.
    Всі ці негаразди в країні суттєво відбиваються на стан ведення господарської діяльності підприємств, підприємців нашого міста.
    Бюджетна політика
    Реалізація цілей спрямована на формування сприятливого економічного середовища, проведення послідовної та ефективної податково–бюджетної політики, дотримання жорстокої фінансової дисципліни, формування бюджету на 2009 рік на принципах середньострокрвоого бюджетного планування з чіткими фіскальними та видатковими орієнтирами.
    Основні завдання на 2009 рік
    Ціль: Перетворення бюджетної політики на дієвий інструмент соціально-економічного розвитку
    Завдання 1: Забезпечення збалансованості та стійкості бюджетної системи. Шляхи виконання:

- утримання бюджетного дефіциту на економічно безпечному рівні – до 2 відсотків ВВП;
- недопущення прихованого дефіциту;
- вчизначення переліку захищених статєй видатків соціального характеру

Завдання 2: Підвищення ефективності витрачання бюджетних коштів. Шляхи виконання:
- концентрація капітальних вкладень видатків на створенні інформаційно-комунікаційної, транспортної та комунальної інфраструктури;
- подовження роботи з удосконалення програмно-цільового методу бюджетування, шляхом удосконалення критеріїв оцінки їх результативності та концентраціяї видатків, які є провідними у відповідній галузі;
- поступовий перехід до розподілу коштів за принципом оплати наданих послуг (виконаних робіт), а не за принципом утримання.
Завдання 3: Покращення матеріального становища та добробуту громадян. Шляхи виконання:
- встановлення мінімальної заробітної плати на рівні прожиткового мінімуму для праціздатних осіб;
- здійснення оплати праці працівників установ та організацій окремих галузей бюджетної сфери на основі тарифних коефіцієнтів ІІІ етапу Єдиної тарифної сітки;
- забезпечення диференціації розмірів пенсій;
- продовження переходу від системи соціального захисту, що ґрунтується на наданні пільг, до політики зростання доходів та підтримки незахищених верств населення

    Податкова політика
    Реалізація цілей відбувається шляхом проведення певних заходів у проведенні податкової реформи, в яку закладено принципово іншу систему формування податків – те що в народі називають «знизу доверху», а не навпаки, та для податкоплатників - повернутій до них «обличчям», замість направленості на руйнування виробництва та малого бізнесу.
    Основні завдання на 2009 рік
    Ціль: Формування прогнозованої та раціональної податкової політики, що сприятиме відновленню довіри бізнесу до влади, детінізації економіки, створенню єдиного правового поля діяльності суб»єкта господарювання.
    Завдання 1: Розроблення та затвердження Стратегії реформування податкової системи.
    Завдання 2: Поступове зниження рівня податкового навантаження. Шляхи виконання:
- кодифікація законів з питань оподаткування шляхом розроблення проекту Податкового кодексу України;
- запровадження єдиного соціального внеску;

    Завдання 3: Розширення бази оподаткування та забезпечення більш справедливого розподілу податкового навантаження. Шляхи виконання:
- запровадження податку на нерухоме майно (нерухомість);
- удосконалення системи адміністрування податків;
- мінімізація податкових пільг;
- гармонізація правил податкового обліку з правилами бухгалтерського обліку.

    Державна політика щодо фінансового забезпечення місцевих бюджетів
    Ціль: Стимулювання комплексного і динамічного регіонального розвитку, посилення ролі органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади.
    Завдання 1: Створення належних умов для виконання органами місцевого самоврядування та місцевими органами виконавчої влади покладених на них функцій. Шляхи виконання:
• зміцнення доходної бази місцевих бюджетів, посилення заінтересованості органів місцевого самоврядування у її нарощуванні;
• внесення змін до Бюджетного кодексу України, спрямованих на проведення децентралізації видатків за принципом субсидарності і посилення ролі та відповідальності органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади;
• удосконалення розрахункових нормативів бюджетної забезпеченості та коригувальних коефіцієнтів до них

    Завдання 2: Запровадження нових інструментів стимулювання регіонального розвитку. Шляхи виконання:
• розроблення основних засад визначення обсягу цільових видатківз державного бюджету, що передаються місцевим бюджетам на реалізацію інвестиційних проектів, та критеріїв їх подальшого перерозподілу між місцевими бюджетами;
• проведення експерименту із запровадження нових елементів програмно-цільового методу складання та виконання місцевих бюджетів.

    Джерела формування видатків
    Позитивні зміни в сфері матеріального виробництва та розвиток підприємництва у місті дозволили покращити ситуацію в фінансах.
    В цілому міський бюджет отримав ресурсів на суму 7.390.533грн. та на 110,8 відсотків очікуваних, з них в частину загального фонду надійшло 6.441.959грн., або надходження виконані на 113,1 відсотків, що перевищує показники минулого року на 1.389.882 грн., або приріст становить 27,5 відсотків.
    Надходження без урахувань коштів, що передаються до районного бюджету (чистий дохід), становлять 5.458.259грн. та спостерігається нарощення доходної частини в порівняні з минулим роком на 1.481.182грн., або становить 37,2 відсотки.
    До спеціального фонду міського бюджету за 2008 рік фактично надійшло 948.574грн., або надходження виконані на 97,3 відсотка. До показників минулого року спостерігається приріст надходжень на 53.436грн., або виконано на 106,0 відсотків. Власні надходження бюджетних установ Сватівської міської ради виконані в обсязі 427.517 грн., що більше на 18,0 відсотків торічних відповідних показників.
    Позитивні показники було досягнуто шляхом наполегливій праці Міжрайонної Державної Податкової Інспекції, а саме проведеним заходам з отримання боргів минулих років, недопущення нових, та самих підприємств, товаровиробників і підприємців міста, які своєчасно та в повному обсязі сплачували податки і обов’язкові платежі.
    При позитивних показниках все ж таки міська казна недоотримала у 2008 році до загального фонду 44.258грн. планових надходжень по деяким податковим платежам. Так, невиконані спостерігається з таких основних видів податків та платежів:

• Збір за видачу дозволів роздр.торгівлі – 805грн., або на 78,3 %
• Плати за торговий патент – 935грн., або на 99,5%
• Адміністративні штрафи – 316грн., або на 96,8 %
• Податок з доходів з фіз.осіб від інш. діяльності – 6.714грн., або на 62,5 %
• Податок з власників транспортних засобів – 28.147грн., або на 90,5%
• Збору за забруднення навколишнього середовища – 1.222грн., або на 86,9 %

    Додатково було отримано : від переданих податків до місцевих бюджетів – 23.663грн. (деякі види прибуткового податку); - 25.586грн. від додатково введених адміністративних штрафів за порушення правил дорожнього руху на території міста (25% від перерозподілу); та 600.000грн. за рахунок перевиконання доходної частини загального фонду бюджету.
    Також, додатково було отримано від бюджетів вищих рівнів: дотації для забезпечення наближення запровадження ІІІ етапу ЄТС в сумі -29.015грн.; субвенції з державного бюджету на часткову компенсацію забезпечення здійснення видатків з оплати праці та субвенції з державного бюджету на здійснення у 2008 році виплат надбавок за вислугу років і допомоги на оздоровлення при наданні щорічної відпустки, передбачених ст. 57 Закону України “Про освіту” педагогічним працівникам навчальних закладів в сумі – 9.282грн.; та субвенції з обласного бюджету на подолання наслідків буревію для капітального ремонту житлового фонду - 84.991грн.
    При цьому, підприємства, підприємці та мешканці міста заборгували до загального фонду міського бюджету 71.097грн. податків, зборів та платежів, до спеціального фонду – 7.202грн., пені в обсязі 964грн. (при тому, що загальний показник боргу з початку зменшився в бік його сплати на 22тис.грн.), при недопущенні відповідного боргу виконання міського бюджету в частині загального фонду могло би становити – 111,7%!

    Фінанування заходів
    На видатки у звітному 2008 році спрямовано 6.908.3грн., або профінансовані на 97,4 відсотків до планів асигнувань, з них видатки загального фонду становлять 5.835.612грн., або профінансовані на 97,8 відсотків передбачених бюджетом 2008 року. Видатки спеціального фонду становлять 1.072.391грн., або профінансовані на 95,2 відсотки.
    Надходження загального фонду бюджету Сватівської міської ради були спрямовані на утримання та безперебійну роботу мережі шести її установ на що було виділено – 3.345.000грн.. Взяті зобов’язання із виплати заробітної плати (відповідно до затверджених штатних розписів), стовідсоткової сплати за використані енергоресурси, свідчить відсутність дебіторської та кредиторської заборгованості по всих взятих міською радою юридичних зобов’язаннях також із постачальниками та підрядниками.
    Відповідно до виділених на звітний період планів асигнувань проводилися заходи з культурного, спортивного розвитку міста (проведення спортивних змагань на різні міські губки значно збільшилося) та програм соціального характеру, та було виділено - 235.176 грн.:
- безперебійний рух автобуса за маршрутом «Ветеран» - підтримує населення пенсійного віку (12.500грн.);
- виділення матеріальної допомоги - підтримка в скрутні моменти життя населенню міста (25.850 грн. – 214мешканцям на суму 23.050грн. та поховання 2.800грн. 28 мешканцям);
- приділення уваги незахищеним верствам населення - у свята державного і особистого значення (70.326 грн.);
- оздоровлення 50 маленьких мешканців міста (активної спортивної молоді) у спортивному таборі (7.000грн.);
- участь у обласні програмі «Власний дім» - надає змогу отримання пільгового кредиту мешканцям міста у переобладнання власного опалення (20.000грн.);
- фінансова підтримка періодичного видання- 99.500грн..
    Водночас міський бюджет не знаходиться осторонь наведення порядку і санітарного стану міста, його охайності, освітлення, належного стану доріг у зимовий період та ремонту і утримання в літній. На ці заходи міський бюджет витратив понад 1.090.400грн..
    На житловий фонд міської ради у вигляді дотації МКП «Добробут» було спрямовано понад 355.000грн., МП «Сватівський міський ринок» отримав дотації в обсязі 115.629грн. для проведення капітального ремонту прибудинкової площадки під критими робочими місцями (модулями).
    Було виділено з міського державному бюджету субвенції в розмірі 46.300грн. на співфінансування Загальнодержавної програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства, в тому числі на здешевлення залучених з цією метою кредитів до постанови Кабінету Міністрів України № 225 від 19 березня 2008 року, за рахунок використання вільних бюджетних коштів, додатково одержаних в процесі виконання бюджету за результатами дев’яти місяців 2008 року на капітальний ремонт зовнішньої мережі водопостачання міста Сватове.
    Також, додаткові надходження до спеціального фонду були ефективно спрямовані на покращення харчування дітей у дитячих навчальних закладах (вартість харчування одного діто-дня була доведена до позначки 7,95грн.) та покращення їх матеріально – технічної бази за рахунок власних надходжень бюджетних установ в обсязі 390.000грн.. Додатково у соціальну сферу було виділено для робіт з проведення капітального ремонту систем тепло–постачання та будівництво газопроводу і топічної по ДНЗ Журавка – 160.198грн., ганок по ДНЗ Малятко – 2.370грн., балкон та улаштування зимового саду по ДНЗ «Веселка» - 40.000грн. Міський клуб культури та дозвілля додатково отримані ним власні кошти від надання платних послуг та спонсорів міста використовує на організацію спортивних змагань, та на утримання установи на суму 5.695грн.. Було також, додатково отримано спонсорських коштів та дарунків, які спрямовано на реалізацію проведення загальноміських заходів в обсязі - 20.000грн.
    В порівняні з 2007 роком, у 2008 році були збільшені обсяги фінансування видатків за напрямками : дошкільна освіта – на 35,4 відсотки, або на 636.860грн.; культура – на 24,3 відсотки, або на 49.661грн.; житлово-комунальне господарство міста та спільної власності – на 258.902грн., або на 27,0 відсотка, кредитування на 5.000грн. більше.
    У розрізі видів видатків міського бюджету структура має такий вигляд :
• Фінансування захищених статтєй видатків – 65,2%;
• Капітальні вкладення – 14,0%
• Поточні видатки – 20,8%.
    Перевищення доходів над видатками в цілому становить 482.530грн.
    Джерела за внутрішнім фінансуванням в цілому по бюджету становлять 424.650грн. за рахунок залишку коштів на початок 2008 року .
    Головна ціль у 2009 році
    Сприяння своєчасній та в повному обсязі мобілізація податків, зборів та інших обов’язкових платежів до бюджету Сватівської міської ради, а також ефективне використання ресурсу на благо кожного мешканця міської територіальної громади, та подальшого комплексного розвитку міста у всіх сферах і галузях.
   

 















 

 



Обговорити на форумі

 

 

Прапор України














     Сватівська Міська Рада

Сватове

  Статистика сайта
Авторське право © 2007 - 2024 Сватівська Міська Рада - Всі права захищені

У разі використання матеріалів сайту посилання на www.svatovo.ws є обов'язковим.